PSV kiest met ingang van komende zomer voor een innovatieve, vernieuwende samenwerking met het bedrijfsleven. ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbinden zich onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven als premium partner aan PSV. Zij gaan samenwerken op het snijvlak van innovatie, vitaliteit, entertainment, talentontwikkeling en -werving. De partijen hebben de ambitie om samen de regio nóg prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie. Deze hechte regionale samenwerking komt als Metropoolregio Brainport Eindhoven tot uiting op de shirts van PSV. “Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio”, aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV.

Namens de partners vertelt Henk Valk, CEO Philips Benelux, over de samenwerking: “Alle bedrijven in de regio bouwen mee aan het merk Brainport Eindhoven als innovatieve top-technologieregio van wereldformaat. We delen daarbij één grote uitdaging: het aantrekken en behouden van talent. Daarnaast willen we investeren in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners, zodat we de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio kunnen versterken. Door onze krachten te bundelen staan we internationaal sterker.”

Valk constateert dat PSV meer is dan voetbal. “PSV verbindt”, vervolgt hij. “De club zit in de harten van heel veel mensen in de regio, in Nederland en over de hele wereld. Philips, ASML, High Tech Campus Eindhoven, Jumbo Supermarkten en VDL Groep floreren en behoren inmiddels tot de top in hun vakgebied. We halen onze inspiratie uit een gezamenlijk verleden en samen maken we de toekomst. Door middel van deze innovatieve samenwerking kunnen we dat aan een nog breder publiek laten zien.”

Commercieel directeur Frans Janssen van PSV is een tevreden man: “Dit is het eindresultaat van intensief en constructief samenwerken. Bijna een jaar geleden liet onze huidige hoofdsponsor energiedirect.nl weten dat ze naar de rug van ons shirt wilden verhuizen. Vrijwel direct daarna hebben we aan de stichting Brainport, de merkhouder van Brainport Eindhoven, laten weten dat er een kans ontstond om een traditioneel sponsorconcept om te buigen naar een innovatieve samenwerking waarvan veel meer partijen kunnen profiteren. Onder de vlag van Brainport Eindhoven creëren we tastbare meerwaarde voor de bedrijven, hun werknemers en eenieder in de regio.”